Toiminta

Tänä syksynä on vuorossa Peppi-aiheinen kirjoituskilpailu, joka on vihtiläisille 5-12-vuotiaille. Kilpailuohje ohessa - odotamme paljon kirjeitä 23.10. mennessä !

Tapahtumia vuonna 2017

Yhdistys järjesti huhtikuussa ”Aikakone: Minun päiväni – kokemuksia 100 vuoden varrelta” kirjoituskilpailun. Kilpailussa oli kolme sarjaa: päiväkoti, koululaiset, aikuiset. Yhteistyökumppanina kilpailun järjestämisessä oli Vihdin kunnankirjasto.
Kirjoituskilpailuun saapui 61 kirjoitusta, yhteensä osallistujia oli 144.

Jokavuotinen yhteispohjoismainen kirjastoviikko teemanaan ”Pohjolan Saaret” järjestettiin 13. – 17.11. Vihdin kunnankirjaston johdolla.  Osana viikon tapahtumia yhdistys osallistui Vihdin  pääkirjastossa Nummelassa järjestettyyn Hiiden Yökirjaston konsertin järjestämiseen. Esiintyjäksi hankittiin Sari Vainion Maddalena. Tilaisuus oli yleisömenestys, konserttia kuunteli n. 200-300, Yökirjastossa oli 1300 kävijää. Yhdistys tuki ruotsinkielisen kirjavinkkarin vierailua Vihtiin, Porvoon maakuntakirjaston työntekijä kirjavinkkasi Nummela skolan oppilaille kirjastossa sekä vieraili Daghemmet Aleksandrassa.

Yhdistys täytti toimintavuonna 45 vuotta. Sen juhlistamiseksi kutsuttiin jäsenet ja Vihdin ruotsinopettajat kakkukahville Café Casaleniin 12.12. klo 15 – 18. Tilaisuus oli  onnistunut ja
kahvittelun lomassa pohjoismaisista asioista keskusteli n. 20 henkeä.

Yhdistys tuki tällä kertaa Vihdin yhteiskoulun Lucianpäivän järjestelyjä.
Lucian päivän vietto oli koulun yhteyshenkilön mukaan onnistunut ja koettiin tärkeäksi perinteen välittämiseksi.

Elokuu 2018

Ei tapahtumia